Saturday 14 September 2013

Macamana ?

Dengan Nama Allah Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang ,

Assalammualaikum peers,
Dah lama ain x update blog ini. huhu. maaf lah . sentiasa busy dengan assignment. Alang2 buat exit survey nak update lah blog jugak. Tajuk entry pasal kali ini ialah jeng2.

                                                            Kawan ! ! 

Ibnu Abbas Radhiyallahu Anhu berkata :
"jika tidak kerana takutkan was-was , maka saya tidak akan berkawan dengan orang ramai". oleh sebab itu seseorang yang suka memencilkan diri (uzlah) pastilah memerlukan kepada seorang kawan yang disebabkan pergaulan dengannya itu hati akan menjadi tenteram dan gembira sama ada dengan mengajaknya bercakap atau mendampinginya.

Kalau kita seorang yang pemalu, kita tak akan kemana. Lagi2 kalau soal berkawan. Mesti susah nak dapat kawan kan. Nak malu boleh tapi kena dengan tempat ok?

Ques :Macamana nak ada kawan?
Ans: senang jep ! jom follow langkah2 yang bawah ini 
Bila kita start nak berkawan dengan seseorang apa yang perlu kita buat?

  • Tegur dia dahulu
  • kenalkan diri
  • tanya macam2 ( tukar pandangan / jgan tye pasal berat, tinggi, umur - orang paling xsuke tye bnd uhh )
  • n then korang akan boleh masuk punya laaa.
  • paling penting jangan jd annoying sangat
Tu lah rahsia ain selama ini. aceceh ! tak ada lah. Sebenarnya hari ini ain dapat banyak kawan baru. ada lelaki n perempuan. diorang sebenarnya group koko sama dengan ain tapi tu lah mna pernah nak berbual. masing2 buat hal sendiri but today totally different. Mungkin sebabnya ada event n then kitaorang pulak organizer tak kan tak cakp each other kan?

Diorang AWESOME ! Seronok dapat kawan yang berlainan kos dengan kita. Macam malam semalam ada meeting, so kenal lah dengan diorang, n then dak laki pulak knal hari ini. Tu pon my bestie ,Amal yg kenalkan , hihihi ~
Ensem uiiii. ahahah. pasan pulak dia nanti. Dia dax Building, kwan dia dax Statistic n lagi sorang dak AD. Macam2 kan kos yang ditawarkan kat UiTM niehh. huhu. Rugi xjoin UiTM. ahahah. iklan sebentar bersama KitKat :P

Anyway, sekejap je sembang dah jd macam kawan baik. sembang gila2. Pasal RunningMan la, Korea xspecially. huhu. Maybe sebab dia peramah kot n muka Pretty Boy !.


Next week adalah minggu terakhir class. ala, nanti rindu kat lecturer. Rasa macam baru je masuk sem 3. xpercaya dah nak masuk sem 4. n then habis. wahhhhh. seronoknya ! nanti graduate.

ok lah nantikan next entry saya. !

bye, adios and Assalammualaikum :)

Sleep Tight peers <3 <3 <3

No comments:

Post a Comment